Kuidas MAX 123-st sai IT-nõustaja

Kuidas MAX 123-st sai IT-nõustaja ehk kuidas väga edukast riistvara müüjast sai IT-nõustamise teenuse pakkuja.

IT-firma sünd.

MAX 123 sünniks võib lugeda 1991. aastat. Algul vahendati ja müüdi kõike, mida vaid kontorisse vaja oli – kontoritehnikat, arvuteid, lisaseadmeid jne. Meie Tallinna Teenindusmajas asunud salongi riiulitelt võis leida väga paljude tootjate kaupa. Esindatud olid Virgin, NEC, OKI, Dell, Focus, Primax, Umax jpt. Aastaid andsime välja ka kontoritehnika kataloogi Max & Modem. Kataloogid oli siis popid ja müüsid ka väga hästi! Olime nii mõnegi tootegrupi (LED-printerid, ekraanifiltrid jm) ainuliidrid turul.

Suured brändid, nii rahvusvahelised kui ka kohalikud tulid ja läksid Eesti turult. Ka meie uksel ja esilehel vahetusid nimed (Poniard, Max & Modem, max.ee) ja ühel hetkel tekkis olukord, kui MAX 123 = DELL. Aga mida aeg edasi, seda selgemaks sai, et selline „vendor lock“ hakkab äri pärssima. Eriti kui kliendid nõudsid lahendusi, mitte kaste ja kogu elu hakkas muutuma teenusepõhiseks.

Suund teenustele.

Kui selle kümnendi esimesel poolel võtsime suuna IT-teenuste arendamisele, hakkas ettevõttes sees kõik väga kiiresti muutuma. Mitte ainult juhtkonnast allapoole läbi strateegiliste ja igapäevast otsuste, vaid ka altpoolt üles – teenuste sisu ja teeninduse tase muutusid ühtäkki kõigi jaoks ülioluliseks, sest kõik nägid, kuidas muutusid klientide vajadused ja mis tegelikult ka omainimestele vorsti leiva peale tõi. Tänaseks oleme kindlalt Eesti kõige kõrgema soovitusindeksiga IT-ettevõte ja ka üldises tabelis esimese 5 hulgas (vaata hetkeseisu Recommy.com). 

2016. aastal tõime turule oma pilveteenused MAX Cloud nime all. Maailma vägevad tegid pilvelahenduste maailmas kogu eeltöö ära ja meil oli vaja vaid oma nišš leida, kus pisut eristuvate teenustega kliente koguda. Tänaseks oleme omaenda pilvekontseptsiooni tublisti muutnud, kuid oma koht IaaS teenuste maailmas on meil täiesti olemas, sest kohalikku eestikeelset tuge ja kiiret teenindust oskavad paljud hinnata.

Eraldi teema on MS Office 365-le juurdepakutavad teenused – vajaduste kaardistusest kuni lõpptarbija juurutuseni välja. Näiteks asendamatud e-maili teenused (MS Exchange) ja muud lisaväärtused, mida Microsoft suudab oma pilveteenuste paketis pakkuda, on ammendamatu varasalv, mille juurutust, haldust ja peenhäälestust võib teha lõputult ja ikka leidub mõni featuur, mida kliendil ilmtingimata vaja on…

Kuhu kaob aeg?

Kuna meie põhiklient, kellega käib igapäevane suhtlus, on IT-juht, siis tegime uuringu, mille üldnimetaja oli „kuhu kaob IT-juhi aeg?“. Uurisime, kus on kitsaskohad ja milliseid tegevusi tahetakse meeledi outsource-ida. Sealt kasvas välja IT-juhtimise teenus. Mitte, et oleksime tahtnud oma partnerilt vaipa alt ära tõmmata, vaid selle teenuse pakkumisega aitame tõsta IT-juhtimise efektiivsust ja kvaliteeti. Seda väga laias spektris – kas aitame kokku panna üldpilti või hoopis toetame projektijuhtimise, kompetentsi või nõustamisega.

Kõige alus on turvalisus.

Kuna ettevõtte IT igapäevase tõrgeteta toimimise alus on täna küberturvalisus, mitte enam niiväga taristu ja rakendused (need on meie hinnangul enamikes firmades üsna heas seisukorras või vähemalt täiesti kontrolli all), töötasime välja spetsiaalse küberturbe analüüsi. See on metoodika, kuidas hinnata ettevõtte küberturbe hetkeseisu ja võimekust, ilma et kedagi „võõrast/kontrollijat“ peaks laskma taristusse ringi kondama ja nuhkima. See on paljudes ettevõtetes ka keeruline või suisa keelatud. Aga avatud vestluse-intervjuuga, mis sisaldab kuni 100 küsimust, on võimalik saada ette väga hea pilt hetkeseisust ja tulevikuvajadustest. Analüüs ja ettepanekud on loomulikult samuti selle protsessi osad.

Suheldes igapäevaselt IT-juhtide ja paljude IT eest vastutavate inimestega (paljudes firmades pole täna siiski veel klassikalist IT-juhti), on selgunud, et kõige olulisem on arusaam, mida edasi teha ja kuidas seda pilti enda jaoks kokku panna. Ühtki operatsiooni ei tehta aga ilma uuringuteta, seega kõige alus on audit. Ainult äriprotsesside, riist- ja tarkvara ning küberturbe audit saavad anda reaalse pildi äriprotsesside ja IT omavahelistest seostest, taristu olukorrast ning vastavusest tänapäeva turvastandarditele. Auditi tulemustele toetudes saab teha konkreetse plaani koos tasuvusanalüüsi ja eelarvega, valida õiged tehnoloogiad ning koostööpartnerid. Näiteks on kiiresti muutuvas maailmas kasvõi ettevõtte jaoks parima pilvelahenduse/teenuse valimine väga keeruline ja ilma kompetentse nõustajata otsuse tegemine väga aja- ja ressursimahukas.

Kuidas teha head plaani?

Oma IT-nõustamise metoodikaga aitamegi IT-juhil/vastutajal koostada tervikpilti, vajadusi ja projektiplaane ning mis kõige olulisem oma ligi 30-aastasele kogemusele toetudes, suudame kõik need ka ellu viia. Me ainult ei teoretiseeri, vaid suudame kõik protsessid ka reaalselt käimas hoida, juhtides projekte ja võttes nende toimimise eest ka vastutuse.

See kõik koos ongi IT-nõustamise metoodika, mis peab vastama tänapäeva ettevõtte (IT-juhi) jaoks olulisele neljale küsimusele: „kus me oleme“; „kuhu me tahame minna“; „kuidas me sinna läheme“ ja „kuidas hoida protsessi käimas?“ ja neile küsimusetele on lihtne vastuseid koos kogenud IT-partneriga – MAX 123.

Vaata ka meie paketeeritud nõustamisteenust väike- ja keskettevõtetele >

Küsige lisa või tellige esmane analüüs kohe siit.

Käesolevaga kinnitan, et olen tutvunud privaatsuspoliitikaga ning annan nõusoleku kasutada minu e-posti aadressi eesmärgiga saata mulle uudismaterjale. Olen teadlik, et mul on õigus nõusolek igal ajal tagasi võtta*