Turvaline failihaldussüsteem Blackberry Workspaces

Workspaces on kaasaegne failihaldussüsteem, mis pakub andmetele konkurentsitult parimat turvalisust, tegemata järeleandmisi kasutusmugavuses ja ühistöövõimekuses.

Lihtsamalt öeldes on Workspaces OneDrive’i või Dropboxi sarnane (pilve)lahendus, kuid omab tunduvalt laiemat funktsionaalsust ja tagatud turvalisust.

Kellele?

  • Ettevõttele, kes ei saa tolereerida, et ärispetsiifilised failid majast „rändama“ lähevad.
  • Ettevõttele, kes vajab täielikku kontrolli failiserveri üle, ka BYOD kontekstis – kasutajad võivad ohutult kasutada ka oma isiklikke seadmeid, sest kõik on auditeeritav ja failid asuvad pilves, mitte kasutaja seadmes.
  • Ettevõttele, kes soovib koondada erinevat failiteegid/andmehoidlad ühte terviklikku vaatesse – integratsioon Sharepoint’i, CIFS (failiserver) vms olemasoleva lahendusega.
  • Ettevõttele, kes soovib kontrollida/turvata failide liikumist e-posti teel (eDiscovery).
  • Ettevõttele, kelle turvareeglistik näeb ette, et failid peavad olema majas (mitte avalikus pilves). Sel juhul saab rakendada on-premise-lahendust, mille puhul kogu lahendus asub ettevõtte serveris, mitte pilves.

Kas avalikud pilved on turvalised?

Kindlasti on need piisavalt turvalised kassi- ja reisipiltide hoidmiseks, kuid äriandmete igapäevaseks talletamiseks mitte. Mõned näited maailmast:

Miks BlackBerry Workspaces on turvalisem kui teised lahendused?

Workspaces omab DRM (Digital Rights Management) täisfunktsionaalsust. DRM või täpsemalt IRM (Information rights management) on tehnoloogia, mis võimaldab kehtestada digiandmetele (failid, dokumendid, PDF’id) turvareeglistiku, mille ülesanne on kaitsta faile soovimatute silmapaaride eest. IRM’il on mitu ülesannet, mis tagab failide kompromissitu turvalisuse:

  • Krüpteerib failid
  • Kirjutab failiõigustesse, kes tohib faili avada, kes alla laadida, kes muuta, printida või edasi saata.
  • Lisab dokumentidele vesipildid (turvatunnuse)
  • Võimaldab muuta failiõiguseid ka siis, kui fail on juba majast välja saadetud
  • Lubab faile kaugelt blokeerida/kustutada
  • Tagab turvalise ja kontrollitud failide saatmise e-maili teel

Lisaks DRM funktsionaalsusele omab Workspaces kõiki teisi tänapävase failihaldussüsteemi funktsioone

Turvaline failide jagamine ja e-maili manuste saatmine

Lisaks dokumentide turvalisele jagamisele saab neid ka turvaliselt ja kontrollitult e-mailiga saata. Ainult Sinu poolt volitatud isik saab neid avada ja/või allalaadida. Mugavamaks e-maili manuste õiguste haldamiseks ühildub Workspaces Microsoft Outlook meilikliendiga. NB! Workspaces lubab saata ka mahukaid faile isegi siis, kui meiliserveri poolt on vastav piirang (nt 10 GB faile).

Dokumentide redigeerimine otse pilves

Kõiki Workspace’sega kaitstud dokumente on võimalik ilma arvutisse laadimata muuta otse pilvest. Puudub vajadus failide arvutisse laadimiseks.

Krüpteering

Kõik andmed asuvad krüpteeritult turvalises pilves. Lisaks on andmeid võimalik krüpteerida selliselt, et ainult ühel kindlal inimesel on juurdepääs andmetele. Selle inimese (ja krüptovõtme) kadudes on andmed loetamatud. Kõik andmed, mis liiguvad sisse-välja krüpteeritakse käigu pealt (rest mode).

Ühistöö

Loo enda meeskonnale või äripartnerile eraldatud töökeskkond (workspace). Salvesta, jaga, saada, muuda, kommenteeri ja tee muid igapäevaseid failitoiminguid.

Andmete sünkroniseerimine

Kui leiad, et pilves failide redigeerimine on tülikas, siis kasuta Workspaces sünkroniseerimise klienti ja tee kõiki toiminguid otse oma arvutist. Kui juhtub, et ettevõtte töötaja lahkub ilma etteteatamata ettevõttest, siis piisab vaid Workspaces konto sulgemisest ja töötaja arvutis olevad andmed muutuvad kättesaamatuks.

Failitoimingute auditeerimine ja logimine

Kes, kus ja millal dokumenti vaatas, muutis, lisas või kustutas? Seda kõike saab reaalajas jälgida.

Failide versioonide haldus

Kasuta seda funktsiooni, kui vahepeal on dokumente muudetud ja vajalik on taastada versioon, mis oli kasutusel xx.xx.xxxx kuupäeval.

Andmed igal ajal ja igalt poolt

Workspaces tagab andmetele turvalise ligipääsu igast seadmest (Windows, iOS, Android, Blackberry).

Integratsiooni tugi juba olemasolevate 3ndate süsteemidega

Workspaces’it on võimalik ühendada ja seeläbi tõsta turvalisust juba ettevõttes kasutuses olevate süsteemidega, näiteks Sharepoint, OneDrive for Business, failishared (CIFS) j.t.

Need on ainult mõned suurepärased funktsioonid, mis teevad Blackberry Workspaces failihaldussüsteemist ühe oma klassi parima.

Workspaces kasutusvõimalused

  1. Teenusena jagatud platvormil – Failihaldussüsteem on majutatud MAX Cloud’i. Tagatud on täielik turvalisus, kuid puudub võimalus privaat(krüpto)võtme kasutamiseks
  2. Teenusena privaatplatvormil – Failihaldussüsteem on majutatud MAX Cloud’is. Tagatud on maksimaalne võimalk turvalisus, sest ainult Teie käsutuses on unikaalne privaat(krüpto)võti.
  3. Teie serveriruumis – Failihaldussüsteem on paigaldatud Teie serveriruumi.

Failihaldussüsteemide võrdlustabel

(Blackberry Workspaces; Accellion Kiteworks; Sharepoint Online; OneDrive / Dropbox), vaata tabelit siit >