Max123

Kontakt: Delli salong ja garantii
IT-Lahendused ettevõtetele:

Veerenni Keskus, 2. korrus
Siduri 3, 11313 Tallinn
Avatud: E - R kell 9.00-17.00

Telefon: 699 0678
E-post: lahendused@max.ee
Baltikumi suurim Delli garantii ja hooldus:

Veerenni Keskus, 1. korrus
Siduri 3, 11313 Tallinn
Avatud: E - R kell 9.00-17.00

Telefon: 699 0699
E-post: hooldus@max.ee
Delli ärikliendi esindussalong:

Veerenni Keskus, 1. korrus
Siduri 3, 11313 Tallinn
Avatud: E - R kell 9.00-17.00

Telefon: 699 0678
E-post: max@max.ee

Facebook

ServerlahendusedKüsi lisainfot

Hinnaliste serverite ostu tõttu võimupiiride ületamises süüdistatud IT-mees lubab leida eksperdi kinnitamaks, et soetatud serverid olid sobilikud ning vastasid ettevõtte vajadustele. „Ma pole selgeltnägija ja tellimuse tegemise hetkel tundus, et investeering on õigustatud, kuigi summa paistab esmapilgul suur,” põhjendab insener vaidlusalust tehingut. Ettevõtte juhi hinnangul on aga tegemist kuritegeliku priiskamisega ning ta on raha tagasi saamiseks vajadusel valmis kohtusse pöörduma.

Probleem sai alguse, kui juhatus otsustas uuendada ettevõtte serverid, et tagada e-mailide, raamatupidamise ja kliendihaldustarkvara töökiirus ning vältida katkestusi. Ülesanne anti ettevõtte IT-osakonnale, kus kaardistati kõigi töötajate vajadused ning alustati arvutimüüjatega läbirääkimisi sobivaima pakkumise leidmiseks. Hankekonkursi võitnud IT-firmaga sõlmiti leping ning alustati serverite ja andmesidesüsteemide paigaldamist.

„Serverlahendused on iga firma jaoks ülimalt ärikriitiline küsimus,” selgitab ettevõtte juht, „kui me ei suuda pakkumiskutsele õigeaegselt vastata, on klient läinud. Või kujutage ette seda segadust, kui mõni oluline e-mail ei jõua kohale. Aga kulutada serverite peale ühekorraga ära praktiliselt kogu meie 5 aasta IT-eelarve on ju üle mõistuse!”

IT-juht aga kinnitab, et kõik on tehtud ettevõtte parimat käekäiku silmas pidades ning hange vastab püstitatud ülesandele. „Jah, investeering on suur, aga vähemalt on nüüd asjad kindlalt korras ja töökindlus tagatud. Mingit tahtlikku eelarve ületamist ei ole siin põhjust näha. Muidugi nõuab serveripark ka edaspidi hooldust ja teatavat upgrade’i, kuid juhatus ise otsustas, et tähtsad süsteemid peavad olema töökindlad”, põhjendab ta oma otsust.

Kui pooled kokkuleppele ei jõua, võib vaidlus jõuda kohtusse.

MAX 123 hinnangul on tegemist üsnagi levinud probleemiga: „See juhtum pole sugugi haruldane, tahetakse parimat lahendust ja prognoositakse vajadused igaks juhuks maksimaalse koormuse järgi. Tulemuseks on hulk kasutult seisvat raudvara, mis kiiresti vananeb ja väärtust kaotab ning millega pole 3-4 aasta pärast midagi peale hakata. Möödaennustamise teine äärmus – vajaduste alahindamine – toob samuti kaasa probleeme, seega tasuks enne otsuse tegemist spetsialistilt nõu küsida. Tänapäeval on serverlahenduste jaoks olemas mitmeid paindlikke võimalusi, alates töö käigus suurendatava-vähendatava võimsusega masinatest ning lõpetades finantsinstrumentidega, mis võimaldavad pärast ka vanad serverid tagasi anda.”

Kui artiklit lugedes tekkis äratundmine, et mõni neist teemadest (serverite osa ettevõtte riistvaras; IT ärikriitilisus ning investeeringute põhjendatus jne) puudutab ka Teie ettevõtet, siis võtke meiega ühendust ja selgitame välja vajadused ning mõtleme koos lahenduse.
Küsige lisa | tel: 699 0660 | e-post: lahendused@max.ee

Serverlahenduste müügi ja halduse kompetentsid/sertifikaadid:

  • Enterprise Server Specialty Sales
  • Enterprise Server Specialty Technical
  • Networking Specialty Sales & Technical

Serverlahenduste suuremad kliendid:

  • Symantec Estonia
  • ERGO Kindlustus
  • Eesti Rahvusringhääling
  • Rahandusministeeriumi Infotehnoloogiakeskus
  • Tallink Grupp
  • Maksu- ja Tolliamet
  • HireRight Estonia
  • DS Solutions
  • MassMedia
  • Tartu Ülikool
  • Eesti Hariduse ja Teaduse Andmesidevõrk
  • Tallinna Kaubamaja
  • Eesti Raudtee
  • Ritter Tele
  • EVR INFRA